Daňové doklady k DPH lze poslat i naskenované e-mailem

4. duben 2011  |  Jan Černohouz

Podle stanoviska Generálního finančního ředitelství je naskenovaný a elektronicky odeslaný daňový doklad považován za řádně doručený. Musí být však zachována pravost původu dokladu, úplnost jejího obsahu a čitelnost. Pokud tak správci daně shledají u odběratele a dodavatele shodnost příslušných daňových dokladů, neměli by zpochybňovat způsob jejich doručení e-mailem.

Naskenovaný daňový doklad není podle výkladu Generálního finančního ředitelství (GFŘ) tzv. elektronicky vystaveným dokladem, ale „dokladem vystaveným v listinné podobě a zaslaným prostřednictvím elektronických prostředků“. Elektronicky vystavený doklad totiž musí být opatřen zaručeným elektronickým podpisem nebo elektronickou značkou.

Příjemce naskenovaného dokladu poslaného e-mailem by si jej měl vytisknout a archivovat jako běžný doklad v listinné podobě. Je přitom povinností dodavatele zajistit, aby doklad zaslaný mailem byl původní, obsahově úplný a čitelný. GFŘ doporučuje, aby strany obchodně právního vztahu uzavřely dohodu o způsobu a pravidlech zasílání dokladů a pravidlech pro využívání softwaru pro jejich čtení a tisk.

Naše newslettery

×